جایزه یک میلیون دلاری طراحی ربات تلگرام

جایزه یک میلیون دلاری طراحی ربات تلگرام

تلگرام، پیام‌رسان و شبکه اجتماعی محبوب قصد دارد طی یک رقابت آزاد به برنامه‌نویسان و طراحان ربات‌های برتر تلگرامی از سراسر جهان جوایز ارزنده‌ای اعطا نماید. با این وصف می‌توان گفت تلگرام نیز به عنوان یک کسب‌وکار نوآور از نوآوری باز برای بهبود خدمات خود بهره می‌گیرد و در این راستا قصد دارد تا در سال 2017 جایزه یک میلیون دلاری طراحی ربات تلگرام برگزار نماید.

به گفته پاول دورف، موسس و مدیرعامل تلگرام، این شرکت قصد دارد به منظور توسعه و بکارگیری هرچه بیشتر ربات‌های تلگرامی طی سال جاری تا یک میلیون دلار جایزه نقدی به برنامه‌نویسان و طراحان برتر اهدا نماید. این جوایز که کف آن 25 هزار دلار است، بسته به ربات طراحی‌شده تعیین و ارزش‌گذاری خواهد شد. معیارهای مورد نظر تلگرام برای ارزیابی ربات‌ها عبارت است از:

  • عملکرد سریع
  • مفید و کاربردی‌بودن برای دست کم بخش کوچکی از جامعه کاربران
  • ربات‌هایی که خطی (inline mode) عمل کنند ارجحیت خواهند داشت. (اطلاعات بیشتر در این خصوص در صفحه جایزه ربات‌های تلگرامی ارائه شده است)

جایزه یک میلیون دلاری طراحی ربات تلگرام

شرکت در جایزه یک میلیون دلاری طراحی ربات تلگرام

علاقمندان به شرکت در این چالش نوآوری می‌توانند به کمک ربات BotSupport@ نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. برای این کار لازم است نام ربات مورد نظر خودتان را به همراه هشتگ  BotPrize# ارسال کنید. لازم به ذکر است جوایز این چالش در چند مقطع زمانی در طول سال اعطا خواهد شد و از این رو هر زمان که شرکت‌کنندگان ربات خود را طراحی کنند، می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اختصاصی جایزه یک میلیون دلاری طراحی ربات تلگرام مراجعه نمایند.

اولین دوره این چالش‌ها‌ در سال 2016 کلید خورد که طی آن به توسعه‌دهندگان ربات‌های تلگرامی که به محبوبیت خوبی در بازار دست یافته بودند، در مجموع 200 هزار دلار جایزه اهدا شد. در نهایت 5 ربات به عنوان برگزیده نهایی انتخاب شدند که یک ربات با امکان ویرایش عکس، یک بازی گرو‌هی که در جنوب شرقی آسیا با استقبال خوبی روبرو شد و یک ربات هوشمند با امکان انتقال پول در حوزه اتحادیه اروپا از آن جمله بود.

مدیران تلگرام قصد دارند از طریق برگزاری این چالش‌ها به کمک کارشناسان و متخصصان بیرونی تحولی در محیط این شبکه پیام‌رسان ایجاد نمایند و با افزایش قابلیت‌های کاربردی و جدید، تجربه بهتری از کار با این نرم‌افزار را به کاربران خود هدیه کنند.