فراخوان چالش افزایش زمان ماندگاری محصولات کشاورزی

فراخوان چالش افزایش زمان ماندگاری محصولات کشاورزی

فراخوان ستاد نانو برای شرکت در دومین چالش نوآوری فناوری نانو

چالش‌های فناوری و نوآوری نانو، یکی از برنامه‏‌های مهم ستاد ویژه توسعه فناوری نانو است که می‌کوشد مشکلات کلیدی بنگاه‌های صنعتی یا نیازهای فناورانه صنایع مختلف کشور را از طریق جلب مشارکت پژوهشگران و فناوران کشور برطرف نماید. در اولین دوره از این مجموعه رقابت‏ها در نیمه اول سال جاری چالش تولید نانوالیاف با سرعت بالا به برگزار شد که در نهایت راه حلهای پیشنهادی سه شرکت کننده  برای طی مسیر تجاری سازی برگزیده شد.

چالش نوآوری و فناوری نانو ، فراخوان چالش

اکنون در دومین فراخوان از این رویداد، چالش نوآوری افزایش زمان ماندگاری محصولات کشاورزی با هدف دریافت راهکارهایی نوین برای بسته ‏بندی این محصولات با همکاری کارگروه صنعت و بازار ستاد نانو، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی،‌کشاورزی و منابع طبیعی آغاز شده‌­است. سالانه 30 درصد محصولات کشاورزی تولید شده در کشور به ضایعات تبدیل می‌شود که 8-7 درصد آن ناشی از بسته بندی نامناسب است. این موضوع از چالش­‌های کلیدی در حوزه صنعت بسته‌بندی می‌­باشد که ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در نظر دارد با جمع‌سپاری به نوآوران حوزه نانو در سراسر کشور راه‏ حلی با قابلیت تجاری‌سازی برای این موضوع بیابد.

بنابر اعلام دبیرخانه چالش نواوری فناوری نانو، چالش پیش‏رو طی دو مرحله برگزار و از بیستم آذر ماه فرآیند ثبت‏‌نام مرحله اول آن آغاز خواهد شد. محققان دانشگاهی، فناوران و شرکت‏‌های دانش‏بنیان علاقمند به شرکت در این چالش تا تاریخ  20 دی ماه فرصت دارند ‏تا طرح‏ مفهومی اولیه خود به دبیرخانه چالش ارسال نمایند. گفتنی است که طرح‌‏های برگزیده در مرحله اول چالش جایزه نقدی 20 میلیون ریالی برای تکمیل مستندات فنی دریافت خواهند نمود و به طرح‏‌های برگزیده نهایی علاوه بر جایزه نقدی 100 میلیون ریالی، تسهیلات حمایتی تجاری‏‌سازی تعلق خواهد گرفت. علاقه­‌مندان می‌­توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات چالش (نحوه ثبت نام، شرایط ارسال راه­حل،جوایز و…) به نشانی nanochallenge.ir مراجعه نمایند.