کلید واژه را وارد کنید

Calling for active businesses in the field of digital health

Calling for active businesses in the field of digital health

درOpen challenges
portfolio
نام سرمایه گذار:
تاریخ انتشار :
1 January, 1970
مکان:
مقدار:
معماری:
درباره پروژه

فراخوان کسب و کارهای فعال در حوزه «سلامت دیجیتال»

«سلامت» به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی کشور در سال‌های اخیر شاهد تغییرات چشمگیری بوده است که بخش قابل توجهی از آن‌ها، جنبه فناورانه دارد. گرچه مهمترین هدف دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی در این حوزه، حفظ و ارتقای سلامت شهروندان است، اما این حوزه می‌تواند منشاء اشتغال پایدار و خلق ثروت نیز باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در ایران نیز همچون سایر کشورهای جهان، اخیرا کسب‌وکارهای فناورانه و نوآورانه‌ی متعددی در حوزه سلامت  به‌ویژه بر پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات شکل گرفته‌اند.
در همین راستا مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور کمک به توسعه کارآفرینی و نوآوری در این حوزه اقدام به انتشار «فراخوان کارآفرینی و نوآوری در حوزه سلامت دیجیتال» نموده است که هدف آن، شناسایی، دسته‌بندی، ایجاد بانک اطلاعاتی و نهایتا معرفی کسب‌وکارهای کارآفرینانه و نوآورانه کشور در حوزه «سلامت دیجیتال» به سرمایه‌گذاران و مشتریان بالقوه به منظور آشنایی آن‌ها با ظرفیت‌های کشور در این حوزه است که انتظار می‌رود به جذب منابع مالی یا بازارسازی برای این کسب‌وکارها منجر شود.
ثبت‌نام برای معرفی کسب‌وکارهای ایرانی در این فراخوان برای تمامی شرکت‌های خلاق و نوآور و صاحبان کسب‌وکار ازجمله پژوهشگران، مخترعان و فناوران، اعضای هیئت علمی و دانشجویان و محققان دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و تحقیقاتی کشور آزاد و رایگان است. اگر در حوزه سلامت دیجیتال فعالیت می‌کنید و نمونه اولیه، آزمایشگاهی یا پروتوتایپ محصول خود را توسعه داده‌اید، همین حالا در این فراخوان ثبت‌نام کنید …

موضوعات محوری و ملاحظات

ملاحظات شرکت در این فراخوان به شرح زیر است:
• تنها افراد، گروه‌ها یا شرکت‌هایی می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند که به MVP ، نمونه اولیه یا پروتوتایپ
محصول/خدمت دست یافته باشند. افراد، گروه‌ها یا شرکت‌هایی که در مراحل قبل از این (برای مثال ایده یا طراحی مدل کسب‌وکار) قرار دارند، در این فراخوان پذیرفته نمی‌شوند.
• کسب‌وکار یا محصول/خدمت شرکت‌کنندگان لزوما باید بر پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فناوری‌های دیجیتال
راه‌اندازی شده باشد یا عملکرد محصول/خدمت باید مبتنی بر این فناوری‌ها باشد.
• هیچ محدودیتی به لحاظ «میزان فروش» برای ثبت نام در این فراخوان وجود ندارد. افراد، گروه‌ها یا شرکت‌هایی که نمونه اولیه، آزمایشگاهی یا پروتوتایپ خود را توسعه داده، اما تاکنون فروش نداشته یا فروش ناچیزی داشته‌اند نیز می‌توانند در این فراخوان ثبت نام نمایند.
• هیچ محدودیت جغرافیایی برای ثبت‌نام در این فراخوان وجود ندارد، و افراد، گروه‌ها یا شرکت‌ها می‌توانند از سراسر کشور در این فراخوان ثبت‌نام نمایند.
• هیچ محدودیتی به لحاظ حقوقی برای ثبت‌نام در این فراخوان وجود ندارد، و شرکت‌کنندگان می‌توانند در قالب
فرد، گروه، یا شرکت در این فراخوان ثبت نام نمایند.
• شرکت در این فراخوان برای همه شرکت‌کنندگان واجد شرایط، آزاد و رایگان است. در هیچکدام از مراحل این
فراخوان، هزینه‌ای از شرکت‌کنندگان دریافت نمی‌شود.

فراخوان کسب و کارهای فعال در حوزه سلامت دیجیتال

این فراخوان با محوریت «سلامت دیجیتال» برگزار می‌شود؛ بنابراین کسب‌وکارهای فناورانه و نوآورانه‌ای که در هریک از حوزه‌های ذیل فعالیت می‌کنند را در برمی‌گیرد:
• اپلیکیشن‌ها یا پلتفرم‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی(مانند شبکه‌های ارتباط بیمار و پزشک)
• سیستم‌های مراقبت از راه دور (پایش علائم حیاتی، نظارت بر وضعیت بیماران در منزل و …)
• حسگرها یا سیستم‌های تشخیص بیماری (مبتنی بر هوش مصنوعی، داده‌کاوی، یادگیری ماشین، تجزیه و تحلیل اطلاعات و …)
• تجهیزات و زیرساخت‌های دیجیتالی محیط‌های درمانی
• خدمات دیجیتالی ویژه پزشکان (سیستم‌های اشتراک اطلاعات، پشتیبان تصمیم، همکاری آنلاین و …)
• خدمات آموزش پزشکی (شبیه‌سازی، واقعیت افزوده و مجازی، بازی‌وارسازی و…)
• و سایر کسب‌وکارهای نوآورانه در حوزه سلامت که در فرایند یا محصول/خدمات خود از فناوری دیجیتال بهره می‌برند.

زمان‌بندی مراحل

نیمه اول مرداد

معرفی کسب‌وکارها

در این مرحله که آخرین گام محسوب می‌شود، کسب‌وکارهای فعال حوزه «سلامت دیجیتال» از طریق برگزاری یک رویداد به جمعی از سرمایه‌گذاران و مشتریان بالقوه معرفی خواهند شد.

5 مردادماه 97

تدوین بانک اطلاعاتی

در این مرحله، کتابچه (و یا بانک اطلاعاتی الکترونیکی) کسب‌وکارهای فعال کشور در حوزه « سلامت دیجیتال » تدوین خواهد شد. این مرحله از برنامه تا ابتدای مردادماه سال جاری انجام می‌شود.

31 تیر97

غربال

در این مرحله طرح‌های دریافتی غربال خواهند شد تا تنها کسب‌وکارهایی وارد مرحله بعد شوند که کلیه ملاحظات فراخوان را رعایت کرده‌اند و به نمونه اولیه، محصول آزمایشگاهی، پروتوتایپ یا MVP دست یافته‌اند.

15 تیر97

ثبت‌نام

در این مرحله، شرکت‌کنندگان می‌بایست حداکثر تا 15 تیرماه، مطابق با چارچوبی که در اختیار آن‌ها قرار گرفته است، فرم ثبت‌نام مربوط به طرح کسب‌وکار خود را مدون و سپس از طریق سامانه به صورت آنلاین ثبت نمایند.

حامی این چالش

اخبار مرتبط

تمدید مهلت ثبت نام در مسابقه «تحلیل داده‌های نسل جدید توالی‌یابی (NGS)»
تمدید مهلت ثبت نام در مسابقه «تحلیل داده‌های نسل جدید توالی‌یابی (NGS)» 24 ژوئن, 2018 مدیرکل سایت

مهلت ثبت‌نام در مسابقه تحلیل داده‌های نسل جدید توالی‌یابی(NGS) تا 7 تیر ماه تمدید [...]

تقدیر از برگزیدگان سومین چالش نوآوری نانو و تفاهم همکاری با شرکت کویرتایر
تقدیر از برگزیدگان سومین چالش نوآوری نانو و تفاهم همکاری با شرکت کویرتایر 29 می, 2018 مدیرکل سایت

با حضور مدیرعامل شرکت کویرتایر و مدیر کارگروه صنعت و بازار ستاد نانو، مراسم تقدیر [...]

چالش افزایش پایداری حرارتی ویتامین D3 در روغن‌های مایع خوراکی
چالش افزایش پایداری حرارتی ویتامین D3 در روغن‌های مایع خوراکی 20 می, 2018 مدیرکل سایت

چهاردهمین چالش نوآوری نانو با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و با حمایت شرکت [...]

مسابقه تحلیل داده‌های نسل جدید توالی‌یابی (NGS)
مسابقه تحلیل داده‌های نسل جدید توالی‌یابی (NGS) 9 می, 2018 مدیرکل سایت

مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا با همکاری ستاد توسعه زیست فناوری برگزار می‌کند. [...]