مسابقه تحلیل داده‌های نسل جدید توالی‌یابی (NGS)

مسابقه تحلیل داده‌های نسل جدید توالی‌یابی (NGS)

مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا با همکاری ستاد توسعه زیست فناوری برگزار می‌کند.

مسابقه تحلیل داده‌های نسل جدید توالی‌یابی (NGS)

مسابقه« تحلیل داده‌های نسل جدید توالی‌یابی(NGS)» که از سوی مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا با همکاری ستاد توسعه زیست فناوری برگزار می‌شود، به دنبال شناسايي و تقويت شرکت‌ها، پژوهشگران، اعضاي هيئت علمي و دانشجويان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌هاي فعال در اين حوزه است.

در دنياي امروز، توانايي جمع‌آوري، تحليل و استفاده از کلان‌داده‌ها  از اهميت زيادي برخوردار است. يکي از انواع کلان‌داده‌ها، داده‌هاي ژنوميکي  است که عمدتاً با تکيه بر فناوري توالي‌يابي نسل جديد (NGS)‌ توليد مي‌شوند. با پيشرفت‌ مداوم روش‌هاي توالي‌يابي، هم‌اکنون حجم وسيعي از اين داده‌ها با سرعت زياد توليد مي‌شود و اغلب پژوهشگران معتقدند تحليل و استفاده از اين داده‌ها تاثيرات چشمگيري بر زندگي بشر خواهد داشت.داده‌های NGS کاربردهای وسیعی دارند و کاربران نهایی تحلیل این داده‌ها، از پژوهشگران دانشگاهی تا بالینی (پزشکی)، بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، شرکت‌های دارویی، شرکت‌های بیوتکنولوژی، صنایع کشاورزی و … را در بر می‌گیرد. طی سال‌های اخیر کشورهای مختلف سرمایه‌گذاری فراوانی برای توسعه توانمندی تحلیل این داده‌ها انجام داده‌اند و مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های خصوصی متعددی به این حوزه روی آورده‌اند. در پی این سرمایه‌گذاری‌ها، اکنون شرکت‌های زیادی همچون گریل، هلیکس، واکسی‌نکست کد ، 23andMe و غیره به ارائه خدمات برپایه تحلیل داده‌های NGS می‌پردازند. از این‌رو مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا با همکاری «ستاد توسعه زیست فناوری »، با هدف شناسایی و تقویت شرکت‌ها، پژوهشگران، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های دارای پتانسیل و علاقه‌مند در حوزه تحلیل داده‌های نسل جدید توالی‌یابی (NGS) در کشور اقدام به برگزاری مسابقه‌ای با عنوان «تحلیل داده‌های NGS» نموده است.

بنابر اعلام دبیرخانه، این مسابقه در 3 مرحله برگزار می‌شود و ثبت نام آن از اردیبهشت ماه آغاز شده است.  شرکت‌ها، پژوهشگران، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های دارای پتانسیل و سایر علاقمندان تا تاریخ 1 تیرماه فرصت دارند در مسابقه شرکت نمایند. در مرحله اول یک حساب کاربری در سرور مجازی به شرکت‌کنندگان اختصاص می‌یابد و از آن‌ها خواسته می‌شود به مجموعه‌ای از سوالات پاسخ داده و کنترل کیفی و هم‌ردیفی ساده‌ای روی مجموعه‌ای از داده‌های خام انجام ‌دهند. کلیه افراد یا تیم ‌هایی که بتوانند حداقل امتیاز مورد نظر هیئت داوران در این مرحله را کسب کنند، به مرحله بعد راه خواهند یافت. در مرحله دوم شرکت‌کنندگان 2 هفته فرصت دارند تا فعالیت‌های محاسباتی را روی داده‌های سرور مجازی خود انجام دهند. مرحله سوم شامل یک مسابقه و مصاحبه حضوری به منظور ارزیابی فعالیت‌های فنی و تخصصی تیم‌ها توسط هیئت داوران است. همچنین در این مرحله، کارگاه‌های آموزشی مدل کسب‌وکار به منظور تقویت شرکت‌کنندگان برای راه اندازی کسب‌وکار برگزار می‌شود. در پایان به تیم‌های اول تا سوم جایزه نقدی 5،7 و 3 میلیون تومانی اهدا خواهد شد. تیم‌های چهارم تا دهم نیز برای مدت یک سال سرور مجازی در اختیار خواهند داشت. شرکت در اين مسابقه براي کليه علاقه‌مندان آزاد و رايگان است.  جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات مسابقه (نحوه ثبت نام، جوایز و…) به نشانی iChallenge.ir مراجعه نمایید.

ارسال یک دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.